2006-20052006-2005

Raïssa Venables

€ 25,-

ISBN 978-3-7757-1763-2

Foreword: Monika Machnicki. Texts: Matthias Harder; Interview with the artist by Lori Waxman (german/english), translated by Tanja Ohlsen; 96 pages., 27 images, 24,70 x 30,70 cm, hardcover. In cooperation with Kunstverein Ulm, Städtische Galerie Waldkraiburg, Kunstverein Ludwigshafen and Oldenburger Kunstverein.
Editor: Kunstverein Ulm. 2006

Peter Schloer

Deep Black

€ 18,-

ISBN 978-3-7757-1851-6

Editor Bernhard Knaus; foreword Bernhard Knaus; Texts Dorothee Baer-Bogenschütz, Harald Krämer, Daniel Spanke (germ./engl.), translated by Bronwen Saunders; 128 pages, 103 images in Duplex, 30,10 x 22,70 cm; in cooperation with Kulturstiftung Schloss Agathenburg, Städtische Galerie, Mannheimer Kunstverein, Kunsthalle Erfurt and Kunst Galerie Fürth. 2006.

Homestories

Positionen zum Interieur in der zeitgenössischen Kunst

€ 12,-

ISBN 978-3-939825-09-8

Foreword: Ingrid Raschke-Stuwe, Gudrun Thiessen-Schneider. Text: Stefan Rasche. (Artists: Achim Bitter, Kristin Calabrese, Andreas Gefeller, Rita Kanne, Clay Ketter, Miriam Kuitenbrouwer, Susanne Kutter, Moonho Lee, Alexandra Ranner, Ricarda Roggan, Hiraki Sawa, Günther Wintgens);
60 pages, 54 images, 24 x 21 cm, paperback;
coeditor: Galerie Münsterland e.V. 2006

Jill Baroff / Stefana McClure

The Shape of Time

€ 15,-

ISBN 3-937014-60-8

Editor: Gudrun Thiessen-Schneider; Texts: Thiessen-Schneider, Markus Weckesser; (germ./engl.); 48 pages., 44 images, 15 x 22 cm, hardcover. Design: G. Thiessen-Schneider.
Modo Verlag Freiburg, 2006

Publications 2005

Ursula Neugebauer

Aus der Haut gefahren

€ 16,-

ISBN 3-937390-69-3

Hrsg. Kunstverein Grafschaft Bentheim. Texte: Manfred Schneckenburger, Michael Stoeber, Jan Boecker, Martin Henatsch, Ferdinand Ullrich, Matthias Reichelt; 96 S., 73 Abb., 24,5 x 28,5 cm, Hardcover; Design: Matthias Grunert, Ursula Neugebauer. 2005

Thomas Wrede

Strange Paradise

€ 30,-

ISBN 3-938025-56-5

Editor Rainer Danne, Städtische Galerie Iserlohn. Foreword: Rainer Danne, Ingrid Raschke-Stuwe, Gudrun Thiessen-Schneider. Text: Christoph Schaden; (germ./engl.), translated by Stephanie Brosius; 120 pages, 76 images, 29,7 x 23,2 cm, hardcover. Design: Sylvia Handschuh.
Kerber Verlag, Bielefeld 2005.

Megan Craig

Views

€ 15,-

ISBN 3-9810693-0-7 / 978-3-9810693-0-3